nikakim.biz

Berita

#ceritahidup : Satu dosa utk miskin. Nua menulis utk siapkan buku. Nua membaca dan dlm membaca Nua hilang. Menjadi suatu yg buruk dlm hidup. Suatu yg bodoh. Seakan satu penipuan.
Ya, kaya dgn pengalaman konon...apa guna kalau hidup miskin dan menyulitkan. Org hanya memandang pada mrk yg berada, lantak besar mana dosa dia utk mendapatkan apa yg dia dapat. Setidak anak2 mrk tidak perlu melakukan dosa dan tidak perlu berada dalam jaring kemiskinan hina.
Mrk lakukan dosa tetapi seakan habuan baik perlakuan mrk adalah utk menghalang keluarga mrk melakukan dosa kemiskinan.
Benar mana pun kata2 kamu - kalau kamu miskin ianya tidak berguna dan salah mana cakap kamu ia tetap benar dlm kedudukan berharta.
Binasa - kamu yg miskin - kamu yg pentingkan diri yg lain dalam merugikan dan membinasakan hidup kamu sendiri.
Entah Nua tidak nampak hujung dan org macam Nua akan tetap miskin menjadi sampah biar bertingkat pengalaman dan ilmu. Tetap ia tidak lagi bermakna - baik mana pun - cerita sensasi lebih diterima. Mampus lah ko Nua - terpesong kerana bodoh mengertikan hidup. Maaf Tuhan kalanya mrk cuba membunuh..
GAMBAR Nua trim pokok...Nua terus bodoh
#ceritapolitik : FELDA - NGO ANAK percaya isu ini adalah episod utk dptkan semula sokongan FELDA - dgn peranan Isa Samad dan Tan Sri Sharil Samad membuat pendedahan.
Pengerusi NGO Anak Mazlan Aliman percaya usaha konon membersihkan Felda adalah krn sokongan Felda pada kerajaan merosot dan katanya PM Najib Razak tahu isu tanah ini krn FELDA di awasi juga Unit Kawal Selia dari JABATAN PERDANA MENTERI. Mazlan Aliman berpendapat - semua pendedahan ini mempunyai agenda tertentu politik dan beliau amat dukacita krn ini melibatan peneroka yg 95 peratus Melayu.
Nua malas nak ulas panjang tp dengar aje video ini dan buatlah kesimpulan sendiri..

Kệ sắt là một sản phẩm rất đa năng được rất nhiều gia đình sử dụng, hiện nay chúng bắt gặp rất nhiều mẫu kệ sắt  khác nhau, cho nên chúng ta sẽ khá bối rối khi chọn. Nếu bạn đang muốn tìm một mẫu kệ chất lượng tốt, tính áp dụng cao, vậy thì mẫu kệ sắt 3 tầng sẽ là một sự lựa chọn tuyệt vời dành cho bạn.

Vậy mẫu kệ sắt 3 tầng có những điểm mạnh gì bây giờ chúng ta sẽ cùng nhau đi tìm hiểu nha. Đầu tiên chúng ta sẽ đi tìm hiểu về tính tiện lợi của sản phẩm. Thông thường mẫu kệ sắt 3 tầng chỉ đựng được một lượng đồ ở tầm trung cho nên sản phẩm này rất thích hợp cho các gia đình. Mà đặc mẫu kệ này có kích không quá tô, chiều trung bình phù hợp cho cả người lớn và trẻ em sử dụng.

Mẫu kệ này có thể đựng được rất nhiều loại đồ khác nhau, từ giày dép, cho đến sách,… kệ đều có thẻ sử dụng được. Chất lượng của kệ cũng được đánh giá rất cao, vì 100% kệ được làm từ kim loại khả năng chịu va đập tốt, khó có thể bị biết dạng và đặc biệt trọng lượng mà kệ có thể chịu được là rất lớn.

Tính thẩm mỹ của kệ sắt 3 tầng rất cao, đảm bảo phù hợp với nhiều không gian khác nhau. Hiện nay mẫu kệ sắt 3 tầng được sử dụng rất nhiều chúng không đơn giản chỉ sử dụng để đựng đồ vật bình thường, kệ sắt 3 tầng còn sử dụng làm đồ trang trí không gian rất tốt.

Năm bắt được điểm mạnh của kệ sắt 3 tầng cho nên hiện nay có rất nhiều đơn vị nhận cung cấp sản phẩm kệ sắt 3 tầng, những để mua được những sản phẩm chất lượng cao không phải chuyện đơn giản cho nên chúng ta cần phải thận trọng khi mua sản phẩm.

Nếu bạn đang muốn tìm một đơn vị uy tín chuyên nhận cung cấp kệ sắt 3 tầng chất lượng cao, vậy thì công ty Ba Ròn sẽ là một đơn vị mà bạn không nên bỏ qua.

Công ty Ba Ròn là một đơn vị nhận sản xuất các mẫu kệ sắt, những sản phẩm của Ba Ròn đều được sản xuất trên dây chuyền hiện đại chất lượng rất tốt, cho nên khách hàng có thể yên tâm mua sản phẩm của công ty. Những sản phẩm tai Ba Ròn đa dạng phù hợp cho nhiều công việc khác nhau.

 Không chỉ có chất lượng tốt mà Ba Ròn còn có mức gái vô cùng phải chăng, ngoài ra bạn còn được nhận rất nhiều ưu đãi hấp dẫn đến từ công ty. Bạn còn chần chừ gì nữa mà không nhanh liên hệ cho công ty Ba Ròn để mua được những mẫu kệ chất lượng nhất nào.

Xem thêm bài viết: http://www.mohdharithfikri.com/news/detail/mua-ke-sat-lap-rap-tphcm-chat-luong-cao-3246.html
#day3-2018, Nua ada baca - Nua cari dan jumpa - "lalu Afghani mengkritik pemahaman ortodoks yg dipertahankan para ulama' dan penguasa yang menunggang ulama' untuk menyokong regim mereka, yg menjadi punca kebekuan peradaban dan ketamadunan"
Satu hal bila ulama' ditunggangi tapi apa pula kalau ulama' mahu menjadi punguasa. Mohon sangat agar dalam memilih antara kepentingan politik dan agama - agama tidak di-kompromi-kan.
Kita mahu ulama' tidak membisukan kebenaran tetapi dalam mempertahankan kerangka politik lantang berhujah dgn ayat2 agama.
Nua amat risau - sepanjang Nua memutuskan kehidupan lama dan bertafakur membaca - Nua lihat amat ramai menyulitkan interpretasi demi tujuan tertentu.
Kenapa dipersoalkan sekarang - kerana nampak jelas hanya menggunakan agama utk menguatkan sokongan - dlm politik dan bukan agama utk mencerahkan kebenaran dan keadilan yg perlu dituntut - komen Nua tidak terikat pada mana2 pegangan politik tetapi pada mereka yg berserban setinggi gendang hanya mahu mencari syurga utk diri (quote Keluarga Gerilya Pramodya) dan ulama' yg ditunggangi penguasa ( Sayyid Jamaluddin Al Afghani 1883) dan lebih dahsyat lagi mahu menjadi penguasa dan memegang kuasa ( tidak ada rujukan cuma kata2 Anuar Mohd Nor)
Tolong la - Nua juga daif bab agama dan jahil, tapi lebih malang mereka yg tahu - amat arif tentang agama tapi menjadikan sirah dan kata2 Tuhan sebagai bahan kempen - berjuta maaf atas tulisan ini - tapi Nua cuma berkata dgn ikhlas - jangan caci atau hina Nua sbb jahil - beri ajaran dgn penuh ikhlas kalau Nua silap.
Gambar - kena jaga mak - baru selesai perubatan di IJN so meja makan kat umah jadi tempat Nua pot tulis buku.
#day13_-2018 Hari memang sejuk. Anak Nua kata kalau kekal cuaca cam ni sejuk selalu sure best. Nua kata kalau macam ni berterusan - lama2 kita minta cuaca lain lak - sbb kita x pernah puas - mgkn nak panas lak sekali sekala.
Apa pun mmg selesa tidur - tak yah pasang air con - malah selimut lagi. Mmg kita jarang puas hati - sering mahu lebih lagi - dpt ni nak itu dapat itu nak ni. Adanya kerana mengejar yg lebih, yg kita ada berciciran..sedar2 kekesalan. Lebih dari itu yg kita nak tu adanya nampak best dari jauh - bila dah dpt baru sedar ada yg tak kena.
Tidak salah kita mengejar yg lebih baik tetapi jangan asyik sbb ia tidak tentu selesa seperti sebelum nya. Kita perlu sedar juga yg baik itu tidak kekal sebegitu. Dalam Nua berfikir sambil mrlakukan tugas rumah - Nua di sikat dgn satu lintasan fikiran :
Betul ke ada benda yg seperti ni perlu difikirkan
1 ada perlakuan jahat dilakukan utk kebaikan
2. Ada kebaikan terlalai menjadi keburukan
3. Ada perlakuan baik menghasilkan kejahatan
Apa pun ada yg sudah terperangkap - tidak Leh elak lagi maka akur demi matlamat. Patut ke tu?
Gambar Nua masak - eh tidak - panaskan lauk instant - mkn dgn roti canai instant sambil berangan dan tertanya - perlu ke kita membandingkan dosa siapa lebih besar - atau kita cari kebaikan tanpa kompromi atau memadam api dengan api
Anda ada produk untuk wanita muslimah?
Tidak tahu di mana mahu dipamerkan?
Kami akan pamerkan produk anda selama 2 minggu dengan bayaran minimum.
Masa pameran dari 1/11/2014- 15/11/2014.
Berminat?
PM saya.
Terima kasih ;)
Berminat dapatkan buku ini?
Sila hubungi Tuan Salkukhairi Abd Sukor
Rakan saya yang hebat.
Orang Russia pun belajar dengan beliau ;)
1) Anda suka masak?
2) Tiada masa untuk pasarkan produk anda?
3) Anda takut untuk berhenti kerja kerana takut tiada sambutan?
Hubungi nombor tertera ;)