nikakim.biz

Berita

5 PESANAN RINGKAS DARI SIFU M..
1. Untuk menjadi kaya, kita perlu bantu MENGKAYAKAN orang lain dahulu, barulah kita boleh kaya raya.
2. Kalau bisnes yang kita buat sekarang ini tidak memberi apa-apa MANFAAT kepada orang lain, kita sebenarnya sedang membuang masa.
3. Fokus dua kunci utama dalam berbisnes iaitu, apakah MASALAH pelanggan dan apakah KEINGINAN yang mereka mahukan. Fahami dan fokus di situ.
4. Jangan sesekali memperlekehkan atau MENGEJEK kejayaan orang lain, tetapi berdoa kepada Allah supaya kita juga nanti boleh berjaya seperti mereka.
5. BUAT sampai jadi.
#IngatanBuatDiri
Bila 2 orang CEO bertemu, panjang ceritanya..
P/s: Produk abam ni berjaya terjual min 5,000++ pcs setiap bulan TANPA menggunakan FB Ads langsung. Sedangkan baru je 3 bulan bermula!! Perghhh ;)
Jangan terlalu asyik membuat pelan bangunan, sebab proses membinanya jauh lebih mencabar. Kadang-kadang, makin hebat perancangan itu, boleh jadi makin 'ke laut' hasilnya nanti..
Selagi mampu diserap, REDAH JE DULU. Mee Goreng takkan masak kalau asyik baca resepi.
#JustDoIt
JANGAN SALAHKAN NASIB
"Untung la kaya.sy ni lngsng xde apa.kje pon susah.kje pon xde kena buang.em npe lh nsb sy malang".
Seribu kali MENGELUH macam ni pun, bukan boleh ubah apa-apa bang.. Perut takkan kenyang kalau setakat bercakap "saya lapar". Bangun pergi ke dapur, ambil nasi dan suap ke dalam mulut. SENDIRI! Baru kenyang..
#GetUpAndDoSomething
Salam maulidur rasul . Allahumma solia'la saiyidina Muhammad waa'la ali wasahbihi wabaarik wasallim' 3x. Anda akan membuat beribu , malah berjuta-juta org berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW .
Mintak Pakar Bahasa kaji blk Peribahasa "Air di cincang tak akan putus"..... sbb komeh di Raub ni merate tmpat putus sokmo air nya....minggu ni shj dah 3 kali.....
Majlis Penyampaian Hadiah & Cderamata Serta Slip UPKK bg pelajar 8A Kafa Masjid Fatimah Az-Zahra InderaSempurna.....Tahniah pd guru², ibubapa & pelajar : 23 org 8A, 17 org 7A....
Sahaja kami mencari rezeki kerana Allah Taa'la.. bazar Sabak Bernam lagi hari ni. Mendung mcm nak hujan..kalau ade rezeki ade ke nanti. Esok ke Seri Iskandar InsyaAllah..
Hahaha logik juga persoalan dia ni....masalahnya skrang tidak perlu tunggu tamat tempoh sah lesen....berlambak org2 yg bawa kereta masuk simpang tidak bagi lampu isyarat dan mcam2 kesalahan.
#TakPakaiTakKetat
#PutihGebuLangsingMenawan
#CantikSihatKetat
#SihatGagahPerkasa
#BUMIL
Hamboiii Htag palink WIN.
Jommm piyem tepi baru Omak TopUp Stok Ni.
Ok I LOVE U girls.
Nah luv Penoh chenta ?